Урок № 64 | Тематична контрольна робота з теми «Квадратний тричлен. Розв’язування рiвнянь, що зводяться до квадратних рiвнянь, та їх використання для розв’язування текстових задач»
Урок № 64
Тематична контрольна робота з теми «Квадратний тричлен. Розв’язування рiвнянь, що зводяться до квадратних рiвнянь, та їх використання для розв’язування текстових задач»
Мета: перевiрити рiвень знань та вмiнь учнiв, набутих ними пiд час вивчення теми.
Тип уроку: контроль знань та вмiнь.
Хiд уроку
І. Органiзацiйний етап
ІІ. Перевiрка домашнього завдання
Зiбрати зошити iз виконаною домашньою контрольною роботою (роботу перевiрити та врахувати пiд час виставлення тематичного балу).
ІІІ. Формулювання мети i завдань уроку
Вчитель ще раз може наголосити, що метою контрольної роботи є демонстрацiя учнями своїх навчальних досягнень, а саме: показати знання змiсту основних понять та алгоритмiв, вивчених у темi, а також умiння застосовувати набутi знання пiд час розв’язування вправ.
ІV. Умова тематичної контрольної роботи
Варіант 1 Варіант 2
1. Знайдіть корені рівняння:
2. Розкладіть на множники квадратний тричлен:
3. Скоротіть дріб:
4. Розв’яжiть задачу:
Турист планував пройти 24 км за деякий час. Збiльшивши заплановану швидкiсть руху на 2 км/год, вiн подолав намiчений шлях на 1 год швидше. За який час планував турист пройти 24 км? Потяг, затриманий на 1 год, на перегонi 200 км лiквiдував запiзнення, збiльшивши швидкiсть на 10 км/год. Знайдiть час, за який потяг мав проїхати перегiн iз початковою швидкiстю?
V. Пiдсумки уроку
Як варiант проведення цього етапу уроку можна запропонувати (пiсля виконання роботи) оголошення правильних вiдповiдей до завдань, виконаних учнями, або роздати учням для опрацювання вдома (домашнiй аналiз контрольної роботи) копiї правильних розв’язань завдань контрольної роботи (заготовлених учителем заздалегiдь).
VІ. Домашнє завдання
1. Виконати аналiз контрольної роботи (за розданими розв’язаннями).
2. Повторити змiст та основнi алгоритми теми «Рацiональнi вирази».
ПОВТОРЕННЯ
Основна мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнiв про основнi види виразiв, вивчених у 8 класi, та види їх перетворень; про види рiвнянь, вивчених у 8 класi, та способах їх розв’язання; про види задач та способи їх розв’язання та про види вивчених у 8 класi функцiй та їх властивостi.
Повторити, систематизувати та узагальнити набутi пiд час вивчення названого матерiалу вмiння.
Орiєнтовне планування повторення матерiалу
1 урок: повторити, систематизувати й узагальнити знання i вміння учнiв про тотожнi перетворення рацiональних виразiв.
2 урок: повторити, систематизувати й узагальнити знання i вмiння учнів про означення i властивостi степеня з цiлим вiд’ємним показником та їх застосування; повторити, систематизувати й узагальнити знання i вмiння учнiв про означення арифметичного квадратного кореня та його властивостi і тотожнi перетворення iррацiональних виразiв;
3 урок: повторити, систематизувати й узагальнити знання i вміння учнiв про означення та властивостi функцiй
4 урок: повторити, систематизувати й узагальнити знання i вміння учнiв про означення та способи розв’язання квадратного рівняння та види i способи розв’язання рiвнянь, що зводяться до квадратних.
5 урок: провести пiдсумковий урок з повторення (розв’язування задач).
6 урок: провести пiдсумкову контрольну роботу за курс алгебри 8 класу.
Методика проведення урокiв повторення, систематизацiї та узагальнення знань і вмiнь учнiв описана вище (див. пiдсумковi уроки з вивчених тем). За бажання вчитель може урiзноманiтнити форму проведення цих урокiв за рахунок застосування нестандартних форм роботи (уроки-вiкторини, рiзного виду математичнi змагання: естафети, брейн-ринги тощо). Змiст навчального матерiалу вчитель пiдбирає вiдповiдно до рівня навчальних досягнень учнiв, але бажано запропонувати цiкавi задачi рiзного рiвня складностi. Як i на всiх попереднiх, на уроках повторення слiд придiляти увагу уснiй роботi учнiв, а також на цих уроках бажано мати засiб проведення дiагностики роботи учнiв. Тому нижче пропонуються матерiали для підготовки та проведення урокiв повторення, систематизацiї у виглядi набору усних вправ, цiкавих нестандартних завдань та тестових завдань для пiдсумкової дiагностики.