Урок №31
Пiдсумковий урок з теми «Степiнь з вiд’ємним цiлим показником. Стандартний вигляд числа»
Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання i способи дiй, якi опанували учнi пiд час вивчення теми «Степiнь з цiлим вiд’ємним показником. Стандартний вигляд числа».
Тип уроку: систематизацiя та узагальнення знань i вмiнь.
Наочнiсть та обладнання: опорнi конспекти.
Хiд уроку
І. Органiзацiйний етап
ІІ. Перевiрка домашнього завдання
З метою економiї часу ретельнiй перевiрцi пiдлягають лише вправи на застосування матерiалу, вивченого на попередньому уроцi.
ІІІ. Формулювання мети i завдань уроку, мотивацiя навчальної дiяльностi учнiв
Основна дидактична мета та завдання на урок цiлком логiчно випливають з мiсця уроку в темi – оскiльки урок є останнiм, пiдсумковим, то на порядку денному постає питання про повторення, узагальнення та систематизацiю знань та вмiнь, набутих учнями в ходi вивчення теми. Таке формулювання мети створює вiдповiдну мотивацiю дiяльностi учнiв.
ІV. Повторення та систематизацiя знань
Залежно вiд рiвня пiдготовки учнiв, їх роботу вчитель може органiзувати рiзними способами: або як самостiйну роботу з теоретичним матерiалом (наприклад, за пiдручником або за конспектом теоретичного матерiалу повторити змiст основних понять теми, або ж скласти схему, що вiдображає логічний зв’язок мiж основними поняттями теми тощо), або традиційно провести опитування (у формi iнтерактивної вправи) за основними питаннями теми (див. уснi вправи).
Виконання усних вправ
1. Дайте означення степеня з цiлим вiд’ємним показником.
2. Що можна сказати про степенi будь_якого числа, вiдмiнного від нуля з протилежними показниками?
3. Сформулюйте властивостi степеня з цiлим показником.
4. Доведiть справедливiсть формули при
5. Дайте означення стандартного вигляду числа.
6. Що називають порядком числа?
7. Як називається графiк функцiї при Опишiть властивості функцiї.
8. Опишiть вид графiка функцiї при
V. Повторення та систематизацiя вмiнь
Зазвичайцейетап уроку проводиться у формi групової роботи, мета якої полягає в тому, щоб учнi самi сформулювали та випробували узагальнену схему дiй, якої вони мають дотримуватись пiд час розв’язування типових завдань, подiбнi до яких будуть винесенi на контроль.
Наприклад, типовими завданнями теми «Степiнь з цiлим вiд’ємним показником. Стандартнийвигляд числа» є завдання:
• знайти значення числового виразу, що мiстить степенi з цiлим показником;
• виконати перетворення числових та буквених виразiв iз застосуванням властивостейстепеня та формул скороченого множення;
• записати дане число або значення величини, здобуте в результатi обчислень у стандартному виглядi;
• виконати арифметичнi дiї з числами, записаними у стандартному виглядi;
• побудувати графiк функцiї та виконати найпростiшi вправи на читання побудованого графiка (розв’язати рiвняння виду графiчним способом).
Пiсля складання списку основних видiв завдань учитель формує робочi групи учнiв (за кiлькiстю видiв завдань) i завдання кожної з груп формулюється як «Скласти алгоритм розв’язання завдання…» (кожна з груп отримує iндивiдуальне завдання). На складання алгоритму кожнiйiз груп вiдводиться певнийчас, за якийучасники групи мають скласти алгоритм, записати його у виглядi послiдовних крокiв, пiдготувати презентацiю своєї роботи. По закiнченнi вiдбувається презентація виконаної роботи кожною з груп. Пiсля презентацiї – обов’язкове випробування алгоритмiв: причому бажано, щоб групи обмiнялись алгоритмами i перевiрили їх застосування не на одному, а на кiлькох завданнях. Пiсля випробування – обов’язкова корекцiя та пiдбиття пiдсумкiв.
VІ. Пiдсумки уроку
Пiдсумком уроку узагальнення та систематизацiї знань i вмiнь учнiв є, по_перше, складенi самими учнями узагальненi схеми дiйпiд час розв’язування типових завдань, по_друге – здiйснення учнями необхiдної частини свiдомої розумової дiяльностi учнiв – рефлексiї – вiдображення кожним учнем власного сприйняття успiхiв, та найголовнiше – проблем, над якими слiд ще попрацювати.
VІІ. Домашнє завдання
1. Вивчити складенi на уроцi алгоритми.
2. Використовуючи складенi алгоритми, виконати завдання домашньої контрольної роботи № 3.
Домашня контрольна робота № 3
1. Обчислiть значення виразу:
а) б) в) г)
2. Спростiть вираз:
а) б) в)
3. Виконайте дiї i результат запишiть у стандартному виглядi:
а) б)
4. Побудуйте графiк функцiї Користуючись побудованим графiком, знайдiть:
а) коренi рівняння
б) при якому значеннi x значення функцiї дорiвнює 4;
в) при якому значеннi x значення функцiї бiльше за 4.